۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۲۶۷۲۷
آیت الله ممدوحی:

امر به معروف مصداق دموکراسی است | فعالیت ۱۸۰ هزار پایگاه ضد اسلام و شیعه

امر به معروف مصداق دموکراسی است | فعالیت ۱۸۰ هزار پایگاه ضد اسلام و شیعه
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امر به معروف و نهی از منکر را مصداق دموکراسی دانست و گفت: عده ای به دلیل عدم آگاهی امر به معروف را در تضاد با آزادی می دانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم افتتاحیه مرکز هدایت علمی ـ تربیتی مصلای قدس با تأکید بر توجه حوزه به وظایف دینی و اجتماعی خود گفت: حوزه ظرفیت فوق العاده ای دارد که گاهی از آن غفلت می شود.

وی افزود: طلاب ظرفیت های فراوانی دارند که می توانند مجموعه های بزرگی را مدیریت کنند اما متأسفانه گاهی بی توجهی می شود، طلاب همیشه مظلوم بودند و امروز از هر زمان دیگری مظلوم تر هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: زمانی برخی فضاسازی می کردند که شیعه کاری به قرآن کریم ندارد اما علامه طباطبایی تفسیر المیزان را در 20 جلد نوشتند که شاید مانند آن وجود نداشته باشد، امروزه ده ها اثر فاخر از اساتید حوزه و طلاب منتشر می شود، علمای شیعه نیز در طول تاریخ کتب گرانسنگی در زمینه های گوناگون تألیف کردند.

وی با اشاره به تعبیر آیات و روایات مبنی بر برتری قلم علما بر خون شهدا ادامه داد: چیزی که در تاریخ باقی می ماند آثار و علوم علما و تأثیرات آن ها است که هرگز از بین نخواهد رفت، همچنین در روایات بر برتری ویژه علما بر عابدان تأکید شده است.

آیت الله ممدوحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هجمه های تبلیغاتی و اعتقاداتی دشمن علیه جامعه اسلامی ابراز داشت: امروز بیش از 180 هزار پایگاه ضد اخلاقی و ضد دین علیه شیعه و اسلام کار می کنند، ما در مقابل چه کاری کرده ایم؟ باید مسائل را برای مردم تبیین کنیم از این رو وظیفه مبلغان در چنین شرایطی مضاعف است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را مصداق دموکراسی دانست و عنوان کرد: دموکراسی به معنای حکومت مردم بر مردم است، امر به معروف و نهی از منکر یعنی حکومت مردم بر مردم و این که خود مردم مربی یکدیگر باشند اما امروز بخشی از مردم امر به معروف را مانع آزادی می دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مترقی ترین اصول جامعه اسلامی است که باید در جامعه نهادینه شود، در دموکراسی که امروز توسط حقوقدانان مطرح می شود 51 درصد بر 49 درصد جامعه چیره می شوند و اگر 49 درصد نظر 51 را نپذیرند باید از نظام شهروندی خارج شوند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اسلام دموکراسی را با امر به معروف و نهی از منکر تعریف می کند تا همه مردم بر یکدیگر حساسیت و نظارت داشته باشند، امر به معروف اختصاص به خیابان و مسأله حجاب ندارد بلکه در دانشگاه ها، بیمارستان، پزشکان و همه اقشار باید آمر به معروف و ناهی از منکر وجود داشته باشد تا عملکرد دستگاه ها و وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله ممدوحی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه می دهد، گفت: گاهی عده ای به دلیل عدم علم به موضوع امر به معروف را در تضاد با آزادی می دانند در حالی که چنین نیست.

وی افزود: اخلال در امنیت جامعه تنها چاقو و قمه کشی نیست بلکه بی حجابی و بدحجابی از مصادیق سلب امنیت روانی جامعه به شمار می رود اما متأسفانه توجه لازم نمی شود، مسائل مانند رشوه خواری و مفاسد اقتصادی هم از موضوعات اخلال امنیت جامعه محسوب می شود که باید با آن برخورد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات